Pages

Friday, 7 December 2012

Owsianka z karmelizowanym jabłkiem i orzechami włoskimi



Moja domowa wersja przepisu na Owsiankę z karmelizowaną gruszką i orzechami pecan z Magazynu SMAK.

Składniki na 2 porcje:

- niepełna szklanka płatków owsianych
- 1 szklanka wody
- 1 szklanka mleka
- 1 gruszka / ja użyłam jabłka z własnego drzewka
- garstka orzechów pekan / tu też wykorzystałam własne włoskie  orzechy
- 2 łyżki cukru muscavado / ten mi się akurat skończył więc wykorzystałam zwyczajny biały cukier

Płatki zalałam wodą i podgotowałam aż zmiękły. Dodałam mleko i mieszając gotowałam dalsze 5 minut. W tym czasie podsmażyłam jabłko ( w przepisie gruszka powinna puścić sok - moje jabłko nie chciało więc zalałam je odrobinę wodą ) posypałam cukrem i pozwoliłam mu się rozpuścić na karmel. Wrzuciłam orzechy by podpiekły się razem z jabłkiem i obtoczyły się w karmelu. W tym czasie starałam się nie zapomnieć o mieszaniu owsianki. 
Na koniec owsianka ląduje w miseczce a na niej owoce i orzechy z patelni. 


Przyznam, że nie pamiętam bym kiedykolwiek jadła owsiankę, która zawsze kojarzyła mi się nudno i nie smacznie. Po dzisiejszej porcji wiem, że będzie to jedno z najczęściej robionych przeze mnie śniadań tej zimy! A do tego płatki owsiane są bardzo zdrowe, nisko kaloryczne i bardzo sycące! 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...